חיפוש

הדפסת תלת מימד – העתיד כבר כאן

מה ניתן להדפיס בתלת מימד? ספוילר, כמעט הכול!

בעבר, כשיזם רצה לפתח אבטיפוס ראשוני לפטנט שעליו חשב, היה עליו להוציא הרבה מאוד כסף – מה שלמרבה הצער מנע מיזמים להתקדם, ומנע מאתנו לא מעט המצאות שוות.

אם בעבר התייחסו לנושא של הדפסת חפצים פיזיים במדפסת ביתית כמו אל מדע בדיוני, היום כולם כבר יודעים – זו מציאות מוחשית שלא ניתן להתעלם ממנה… כיום אפשר להדפיס כמעט כל דבר במדפסת תלת מימד ביתית.

מאחורי כל מוצר פיזי שאנחנו רואים בשוק, עמד אדם עם רעיון, שהחליט לקחת אותו צעד קדימה ולהפוך אותו למוצר פיזי ממשי. החלטה שדרשה ממנו השקעה רבה של זמן ושל כסף. מכאן, התחיל תהליך מפרך של ייצור – משרטוט שבלונה לייצור אבטיפוס ראשוני, ועד לשיפור ודיוק האבטיפוס שאותו אפשר לשכפל להמונים – תהליך ייצור יקר מאוד.

מן הסתם פספסנו רעיונות טובים

התהליך המורכב הבריח מהשוק לא מעט פטנטים מוצלחים שאפשר היה ליהנות מהם. מאז המציאות השתנתה – כיום, מדפסת תלת מימד מאפשרת להדפיס מוצרים פיזיים ממשיים בלחיצת כפתור, ולהגיע לאבטיפוס ראשוני בקלות – פשוט מתוך הדפסת קובץ.

השלב המקדים להדפסה – מידול תלת מימדי

"כל זה הופך את טכנולוגיית ההדפסה בתלת מימד לחלוצה בעולם המידול ויצירת אב-טיפוס, בזכות המהירות בה ניתן לייצר מוצר מ-0 ועד לאבטיפוס חי ועובד, ובזכות היכולת לשנות ולעצב את המודל בקלות בתוכנה ממוחשבת."

כדי להדפיס מוצר כלשהו, צריך לומר למדפסת מה אנו מבקשים שתדפיס – וכאן למעשה נכנס שלב המידול. בשלב זה המוצר נבנה בעזרת תוכנת מחשב המאפשרת לבחון כל זווית של המוצר וכמובן להוסיף או להחסיר ממנו "חומר" ככל שרוצים. המודל הממוחשב מוכן? מכאן נשאר לבחור את החומר המתאים למשימה, ולשלוח את הדגם להדפסה.

הדגם שהודפס לאחר מידול לא עונה על הציפיות? פשוט משנים במודל הממוחשב, מבצעים את התיקונים שנדרשים, ושולחים שוב להדפסה. ככה פשוט, ככה קל. ברמת העיקרון, אפשר לעלות על תיקונים נדרשים כבר בשלב המידול – הרי הדגם נבנה ועומד, רק בפורמט ממוחשב.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

עוד בנושא

PA12

  PA12 הוא חומר פולימרי פוליאמיד (Polyamide), המיוצר מחומרי גלם

קרא עוד >>

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: